Základy Pinterest marketingu

Základy PIN marketingu

Pinterest již mnoho firem úspěšně využívá ve svém byznysu. Dnes si řekneme jaké jsou základy marketingu na této sociální síti.

  • Pinterest používá 335 milionů lidí měsíčně, z nichž je dvakrát více uživatelů s vysokými příjmy a s vysokoškolským vzděláním.
  • Uživatelé se na Pinterest přihlašují minimálně jednou týdně a 47% uživatelů na Pinterestu nakupuje.
  • Pinterest je jedním z mála míst na internetu, kde lidem skutečně nevadí reklamy. 
  • Pro 48% uživatelů je nakupování na Pinterestu nejlepší aktivitou, a to hned po prohlížení fotografií (57%).
  • Největším reklamním publikem Pinterestu jsou 25 – 34leté ženy, což je skvělé, protože ženy ovlivňují 70 – 80% nákupů. 

Tato fakta o Pinterestu zveřejněné společností www.hootsuite.com, jsou jasnou informací, že Pinterest je skvělou platformou pro budování věrného, angažovaného publika.

Jaké jsou základy úspěšného marketingu na Pinterestu?  

1. Vizuální obsah

Vizuální obsah je jednou z nejdůležitějších částí základů marketingu na Pinterestu.

Obrázky a videa jsou to, co uživatele přesvědčí kliknout na váš pin a navštívit váš webPokud jste ještě nezkoušeli na Pinterestu video, rozhodně to udělejte.

Související články:

Jak vytvořit úspěšnou byznys handmade stránku na Pinterestu

Jaká kreativa  funguje skvěle na Pinterestu?

Základy PIN marketingu

2. Znalost cílového publika

Znalost cílového publika je základem marketingu nejen na Pinterestu, ale na všech sociálních sítích. Abyste mohli být velmi konkrétní, potřebujete své cílové publikum opravdu znát.

Určitě už jste stokrát slyšeli, že bez persony se v podnikání neobejdete. Ale věděli jste, že díky ní můžete prodávat mnohem víc?

Cíl, kterého chceme na Pinterestu dosáhnout je kliknutí

Pokud chcete Pinterest používat jako kanál ke zvyšování návštěvnosti na váš e-shop, měli byste se zaměřit téměř výhradně na míru prokliku.

Aby lidé na vaše piny klikali, ovlivňujete nejen použitým obrázkem, ale i tím, jaké napíšete popisy pinů, jaká použijete klíčová slova a hashtagy.

A způsob, jak texty napsat závisí na vaší znalosti cílového publika.

Související články:

Tipy pro více kliknutí na Pinterestu

Proč vám Pinterest nefunguje?

Jak získat informace o vašem publiku na Pinterestu?

Základy PIN marketingu

3. Najdou vaše nástěnky?

Stejně jako u klíčových slov a hashtagů musíte být velmi konkrétní při vymýšlení názvů vašich nástěnek. 

Názvy nástěnky, popisy nástěnky a popisy vašich pinů pomáhají informovat algoritmus Pinterestu jakému publiku se váš obsah zobrazí.

Pinterest zprovoznil novou funkci, která vám může pomoci a bude následně k dispozici i v dalších zemích.

Chcete-li nástroj najít, přejděte na adresu trend.pinterest.com . 

Jak to funguje?

Nahoře budete moci zadat hledaný výraz. Když zadáte hledaný výraz, zobrazí se počet vyhledávání v průběhu času (od 1 do 100) a kdy jsou tyto vyhledávací dotazy za týden nejvyšší. 

Jak to použít? 

Trendy Pinterestu používejte následujícími způsoby: 

  • Abyste věděli, kdy sdílet svůj obsah. 

Obsah zveřejněte 45 dní předem, než ho lidé začnou hledat!

  • Abyste napsali co nejlepší popis pinů. 

Máte možnost zjistit, zda jsou vaše klíčová slova oblíbená, a také zjistit další související pojmy se zadaným klíčovým slovem. Nástroj Trendy vám také umožní procházet související oblíbené piny.

  • Abyste si mohli naplánovat zveřejnění sezónního obsahu

Pokud máte jakýkoli produkt, který je sezónní, můžete pomocí nástroje posoudit, kdy byste měli tento konkrétní obsah zveřejnit. 

Můžete se dokonce podívat na celý rok a zjistit, co se děje, kdy a do svého marketingu tyto informace zapracovat. 

Věřím, že pak uvidíte skvělé výsledky.

Související články:

Jak vytvořit názvy nástěnky pro Pinterest

Trendy PIN

4. Marketingové cíle

Cíle vašeho marketingu mohou být různé. Chcete aby produkt získal jméno a dobře se prodával? Chcete, aby si lidé zapamatovali vaši značku?

Pokud jde o růst na Pinterestu, neexistuje žádný kouzelný vzorec „Zveřejním tento počet pinů denně a….“.

Neexistuje jednoznačná odpověď. Není to prostě tak jednoduché.

Budování úspěšné stránky vyžaduje trpělivost, a navíc hrají důležitou roli i různé další faktory, které je třeba vzít v úvahu.

10 faktorů, které ovlivňují rychlost růstu na Pinterestu

  1. Jak často vytváříte čerstvý obsah?
  2. Zveřejňujete obsah často? Používáte externí aplikace pro pravidelné zveřejňování?
  3. Máte na svém e-shopu tlačítka Pinterestu pro sdílení na blogu, i u fotografie každého produktu?
  4. Používá vaše cílová skupina Pinterest?
  5. Máte seznam zákazníků, který ví, že jste na Pinterestu? Používáte e-mail marketing?!
  6. Používáte témata, která jsou trendy a lidé je hledají?
  7. Na jaká klíčová slova cílíte?
  8. Kdo je persona, na kterou cílíte vy? A co vám říkají vaše analytiky (Google a Pinterest) o publiku, které nejvíc reaguje na vaše piny?
  9. Kolik obsahu přidáváte vlastního? Kolik obsahu přidáváte od ostatních?
  10. Jaké jste zkoušeli strategie? Testovali jste A/B vaši kreativu?

Je příliš snadné vzdát se, když nevidíte okamžité výsledky, ale dejte Pinterestu alespoň 6 – 9 měsíců intenzivní pozornosti. 

5. Měřte a analyzujte

Dalším základem úspěšného Pinterest marketingu je měřit a vyhodnocovat. Vaše strategie na Pinterestu by měla být založena na informacích z vašich Google Analytic a Pinterest Analytic.

Jen tak budete vědět, co vaše cílové publikum chce.  

Určete si jednu hodinu každý měsíc a udělejte si vyhodnocení, na co lidé klikají a co se jim z vašeho obsahu líbí. 

Související články:

Proč používat Pinterest k vyhledávání nápadů

Proč instalovat tag Pinterestu

Pinterest zdroj návštěvnosti e-shopu

7 důvodů, proč zahrnout reklamu na Pinterestu do své strategie

Cíle PIN

5. Vzdělávání se o marketingu na Pinterestu

Pokud se chcete být na Pinterestu opravdu úspěšní a dělat to nejlepší, co můžete, existuje spousta míst, kde se můžete vzdělávat. 

Například přímo Pinterest nabízí svoji nápovědu ZDE.

Vyhledáte to, co potřebujete a vyzkoušíte, jak to funguje.

Nechcete-li ztrácet čas hledáním návodů a zkoušením, co funguje a co ne, můžete se zúčastnit online kurzů Pinterestu, které vás povedou krok za krokem k vašemu cíli.

Udělejte to pouze v případě, že vás baví online kurzy a máte čas se jim věnovat. 

Získejte okamžitý přístup k tréninku Pinterest marketingu

ÚSPĚŠNÁ BYZNYS HANDMADE STRÁNKA NA PINTERESTU

Úspěšná byznys stránka PIN

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů