4 mýty handmade tvůrců část první

4 mýty handmade tvůrců část I

Při spolupráci s handmade tvůrci jsem si všimla několika mýtů, které se stále opakovaly. Projdeme si postupně 4 největší. 

První mýtus

  1. Nesmím poskytovat návody, aby mě nemohli kopírovat

Ve chvíli, kdy jsem za handmade tvůrcem přišla s návrhem, aby vytvořil návody a postupy své tvorby, které bychom mohli poskytnout komunitě, dočkala jsem se opravdu bouřlivého odporu. „Nesmím poskytovat návody, aby mě nemohli kopírovat“.

Proč může být tento názor krátkozraký?

Když jste se ve své handmade tvorbě učili nové techniky, chtěli jste se v něčem zdokonalit, určitě jste narazili na různé postupy, články a videa zdarma. Většinou se jednalo o jednoduché a základní postupy pro začátečníky. 

Proč to handmade tvůrci poskytují zdarma?

Když někdo přijde na váš e-shop, tak vás zcela jistě nezná. Proč by od vás měl nakupovat, když vás nezná? Věřte mi, nebude jen tak sám proklikávat váš e-shop, aby vás poznal. 

Co mám udělat, abych vzbudil jeho důvěru?  Potřebuji, aby mě poznal, něco o mně zjistil a začal mi důvěřovat. 

A co když mu nabídnete návod zdarma? Návod, který právě hledá a už ho nemusí hledat jinde? A když zjistí, že tam takových super návodů zdarma máte dokonce víc? 

Bude se opakovaně vracet (proč by to měl hledat, když to má pěkně naservírované na jednom místě).

Také se bude postupně zajímat o vaše výrobky (když jsou tam takové zajímavé postupy, tak se musím mrknout, co ten handmade tvůrce vlastně vyrábí). 

Dáváním postupů a návodů zdarma si budujete postupně komunitu lidí, kteří vás znají, věří vám a opakovaně se vrací.

4 mýty handmade tvůrců část I (4)

A co když začínáte a žádné vlastní návody a postupy ještě nemáte? 

Můžete si například na Pinterestu na vaší byznys handmade stránce vytvořit nástěnku, která bude plná postupů, které jste našli.

Nedávejte tam cokoliv. Najděte mezi všemi návody takové, které jsou opravdu hodnotné. Ty tam dávejte. 

4 mýty handmade tvůrců část I (5)

Proč? 

Je mnoho dalších tvůrců, kteří se tvorbou neživí, ale přesto si rádi občas udělají něco zajímavého sami. 

Jak jste rostli ve své tvorbě, začali jste vyhledávat složitější, pokročilejší a unikátnější techniky. 

Co jste zjistili? Ty hodnotné a opravdu zajímavé postupy, právě ty, které jste zrovna v danou chvíli nejvíc potřebovali, nebyly úplně zadarmo. 

Když se vám nepodařilo najít techniku, která by byla podle vašich představ, co jste udělali? Pravděpodobně jste vymysleli svojí vlastní, naprosto originální.

Takovou techniku, kterou nikde jinde, než u vás nikdo nenajde. 

4 mýty handmade tvůrců část I (3)

Léta jste ji pilovali, věnovali jí mnoho času. 

Popřemýšlejte, zda můžete a chcete vaši techniku předávat dál v placené formě. Ať už formou kurzů, kdy se stanete lektorem.

Nebo formou placených postupů, videí, kdy se stanete mentorem. 

Napadá vás, že si tím budete budovat konkurenci? 

Nebudete. Jak dlouho vám trvalo se ve vašich technikách zdokonalit? Několik let?

Vaši žáci, kteří se od vás budou chtít učit, jsou právě nyní kde? Ano, přesně na tom začátku jako vy před lety. Valná většina z nich budou ti, co si chtějí něco vyrobit ve svém volném čase sami pro sebe. 

A když ne?  

Zdokonalujete se i dál? Říkáte si, no jasně, handmade tvorbou se živím a chci mít výrobky co nejlepší, nejunikátnější, co nejprecizněji zpracované. 

Chápete? Stále budete vy tím lektorem, nebo mentorem.

Další výhodou tvorby návodů zdarma je, že je můžete použít v článcích na svém blogu a prezentovat na všech vašich byznys handmade sítích.

A to opakovaně.

Obsahová strategie a publikační plány na byznys handmade sítě

Obsahová strategie

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů