Tipy pro více kliknutí na Pinterestu

Tipy pro kliknutí PIN

Jak poznáte úspěšný pin? Klíčovým údajem úspěšnosti pinu není, kolika uživatelům byl pin zobrazený, ale kolik uživatelů klikne.

Úspěšnost každého pinu můžeme snadno zjistit v jeho analytice.

Abyste si mohli tyto data zobrazit, potřebujete mít obchodní účet a potvrzený web. 

Statistiky pinu:

Tipy kliknutí PIN

Pokud kliknete u pinu na tlačítko „Zobrazit více statistik”, zobrazí se 4 čísla:

  1. Zobrazení: Kolikrát byl pin na Pinterestu viděn
  2. Podrobná zobrazení: Kolikrát uživatelé pin otevřeli klepnutím
  3. Uložení: Kolikrát uživatelé uložili pin na nástěnku
  4. Kliknutí na odkaz: Kolikrát uživatelé klikli na pin vedoucí na cílovou stránku na Pinterestu, nebo mimo něj

Tato čísla můžete u pinu zobrazit za 24 hodin, posledních 7 dní a posledních 30 dní.

Pokud má nyní váš pin vysoký počet zobrazení – gratuluji! 

Ale samo o sobě to příliš neznamená, pokud na pin nebylo kliknuto. 

Pokud chcete Pinterest používat jako kanál ke zvyšování návštěvnosti na váš e-shop, měli byste se zaměřit téměř výhradně na míru prokliku.

Proč byste se měli zaměřit na míru prokliku? 

Pokud je počet kliknutí na pin vysoký, znamená to, že váš obsah je zajímavý pro vašeho cílového zákazníka.

Jak získat více kliknutí na pin? 

  • Aby uživatelé na Pinterestu klikli na pin, musí jim pin nabídnout přesně to, co hledají. 

Může to být inspirace, informace nebo řešení problému

Předpokladem je, abyste velmi dobře znali svého cílového zákazníka. Je důležité začít z pohledu zákazníka, ne z vašeho vlastního pohledu .

U každého nového obsahu si položte otázku: Zajímá můj obsah mého cílového zákazníka? Řeší můj obsah problém mého cílového zákazníka? Inspiruje můj obsah mého cílového zákazníka?

Tipy pro kliknutí PIN

  • Výzva k akci a zvědavost

Zajistěte, aby uživatelé na pin klikli.

Můžete to udělat dvěma způsoby.

1. Přímo ve fotografii použijte jasnou VÝZVU K AKCI. 

  • Klikněte sem…..
  • Chci dárek…
  • Navštívit eshop…
  • Získat dva za cenu jednoho, apod. 

Pokud váš produkt nabízí řešení problému, který vašeho cílového zákazníka trápí, použijte ve fotografii nadpis s ŘEŠENÍM PROBLÉMU. V popisu pinu vysvětlete, proč si mají produkt koupit.  

  • Zbavte se, …..
  • Neomezujte se kvůli,…….apod. 

Vyzkoušejte, na jakou výzvu k akci vaše cílová skupina nejvíce reaguje.

Tipy pro kliknutí PIN

2. Druhá možnost je vyvolání zvědavosti. 

Pomocí fotografie vyvolejte zvědavost. Z nadpisu a popisu pinu by mělo být jasné, co se skrývá v dalším obsahu, který je s fotografií spojený.

Nezapomeňte, až  budete vkládat text do fotografie, že asi 80% uživatelů používá Pinterest ve svém mobilním telefonu. Text musí být dostatečně čitelný i na mobilu.

  • V nadpisu a popisu pinu použijte klíčová slova

Jak najít správná klíčová slova pro Pinterest? 

Použijte interní vyhledávání na Pinterestu.

Co je interní vyhledávání? Vyhledávací pole v horní části Pinterestu.

Do lišty vyhledávače napište slovo, které odpovídá vašemu produktu nebo tématu vašich produktů.

Ještě neklikejte na Enter, ale zapište si návrhy, které se objeví po zadání vašeho slova. To jsou nejčastěji používané vyhledávací dotazy uživatelů na Pinterestu.

Tipy kliknutí PIN

Nyní klikněte na klávesu Enter, pod vyhledávací lištou se zobrazí barevná pole.

tipy kliknnutí PIN1

Výsledky jsou nejčastěji hledanými frázemi souvisejícími s vaším klíčovým slovem. Vlevo je nejčastěji hledané slovo s vaším klíčovým slovem. 

Zapište si vyhledávací klíčová slova pro jednotlivé produkty. Napište asi 20-30 různých slov. Nejlepší je vytvořit seznam, který budete postupně rozšiřovat.

Jaká je dobrá míra kliknutí na Pinterestu?

Míra prokliku (neboli CTR) se skládá ze dvou částí, které spolu souvisí:

  1. Počet kliknutí
  2. Počet zobrazení

Jak spočítat míru prokliku v procentech?

CTR = (  počet kliknutí / počet zobrazení ) x 100

CTR by se měla počítat nejméně z 1000 zobrazení pinu. Hodnota alespoň 1% je ukazatelem správného obsahu. To znamená, že byste měli mít 10 kliknutí na 1 000 zobrazení. Tato hodnota se týká organických pinů, tudíž pinů, na které není nastavená reklama. 

Co dělat, pokud je míra prokliku pod 1%?

  • Analyzujte design vašich pinů, nabízí pin vašemu cílovému zákazníkovi přesně to, co hledá?
  • Používáte jasnou výzvu k akci?
  • Je váš pin dostatečně čitelný i na mobilu? 

Vím, jak je časově náročné naučit se nový marketingový kanál.

Strávila jsem mnoho hodin zkoušením toho, co funguje a co ne. 

Pokud už Pinterest používáte, tak jste pravděpodobně zjistili, že nejde jen o nastavení vašeho byznys profilu a přidávání obsahu.

Vybudovat úspěšnou byznys stránku na Pinterestu vyžaduje strategii, trpělivost a důslednost. 

To je důvod, proč vznikl laserově zaměřený kurz Pinterest marketingu pro zaneprázdněné handmade podnikatele.

ÚSPĚŠNÁ BYZNYS HANDMADE STRÁNKA NA PINTERESTU

Úspěšná byznys stránka PIN

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů