Reklamní fotografie, která na ostatních sociálních sítích není příliš oblíbená, je na Pinterestu naopak vítaná. Lidé na Pinterestu se rádi podívají na váš e-shop nebo si přečtou váš článek.
Nestačí však stále dokola zveřejňovat jen produktové fotografie z vašeho e-shopu.
Používání Pinterestu jako katalogu vám nepřinese kýžené výsledky.
Uživatelé na Pinterestu se chtějí inspirovat, hledají užitečný obsah, nebo návody.
Použijte raději fotografie produktů nafocené z nečekaných úhlů pohledu nebo při používání vašeho produktu, než jen čistě produktové.
Pinterest není Instagram (i když je také vizuální sítí) a už vůbec ne Facebook.
Zatímco na jiných sociálních sítích se lidé především baví, reagují na vaše selfie, nebo na to, co jste před chvíli jedli k obědu, na Pinterest lidé chodí, když něco plánují, hledají vizuální inspiraci, nebo hledají něco konkrétního.
Uživatelé na Pinterestu hledají konkrétní inspiraci, co si dají do svého domu, konkrétní recepty na jídla, která budou vařit, nebo informace o místech, kam mohou jet na dovolenou.
Inspirujte je.
Uživatelé na Pinterestu jsou aktivní.
Pokud jim dáte důvod, aby si oblíbili vaši nástěnku, budou se opakovaně vracet.
Nemusíte se opakovaně připomínat, jako je to na jiných sociálních sítích.
I přesto, že budete mít produkty, které jsou v danou chvíli na Pinterestu největším hitem, nedosáhnete úspěchu přes noc.
Může trvat tři až šest měsíců, než začnete dosahovat skutečného úspěchu pravidelným zveřejňováním kvalitního a zajímavého obsahu.
Můžete pro urychlení využít reklamní marketingové strategie Pinterestu, ale ani tak nedosáhnete úspěchu přes noc.
Základem pro fungující marketing je vždy přesná definice vašeho cílového zákazníka.
Váš marketing může být úspěšný pouze tehdy, pokud přesně víte, pro koho vytváříte svůj obsah a produkty. Nesnažte se tvořit obsah pro všechny.
Definujte si konkrétní osobu a popište ji co nejpřesněji.
Nevíte, který obsah vám funguje.
Víte, které vaše zveřejněné piny přivádějí největší návštěvnost na e-shop?
Které piny vedou například k přihlášení k odběru novinek, nebo přímo k prodeji produktů?
Vyhodnocujte pravidelně svůj obsah.
Neděláte žádnou z těchto chyb a Pinterest vám stále nefunguje?
Ve velmi vzácném případě nemusí být Pinterest být tou pravou sociální sítí pro vaši značku. Pak byste měli raději věnovat svůj drahocenný čas sociálním sítím, které jsou pro vás vhodné.
Definujte si vašeho cílového zákazníka a zjistíte, zda je Pinterest pro vaši značku vhodný.
Jak tedy dosáhnout skvělých výsledků, i když máte málo sledujících a přivést na e-shop návštěvníky, kteří chtějí nakupovat?
Vybudovat úspěšnou byznys stránku na Pinterestu vyžaduje strategii, trpělivost a důslednost.
To je důvod, proč vznikl laserově zaměřený kurz Pinterest marketingu pro zaneprázdněné handmade podnikatele.