Abyste si mohli tyto data zobrazit, potřebujete mít obchodní účet a potvrzený web.
Pokud kliknete u pinu na tlačítko „Zobrazit více statistik”, zobrazí se 4 čísla:
Tato čísla můžete u pinu zobrazit za 24 hodin, posledních 7 dní a posledních 30 dní.
Pokud má nyní váš pin vysoký počet zobrazení – gratuluji!
Ale samo o sobě to příliš neznamená, pokud na pin nebylo kliknuto.
Pokud chcete Pinterest používat jako kanál ke zvyšování návštěvnosti na váš e-shop, měli byste se zaměřit téměř výhradně na míru prokliku.
Pokud je počet kliknutí na pin vysoký, znamená to, že váš obsah je zajímavý pro vašeho cílového zákazníka.
Jak získat více kliknutí na pin?
Může to být inspirace, informace nebo řešení problému.
Předpokladem je, abyste velmi dobře znali svého cílového zákazníka. Je důležité začít z pohledu zákazníka, ne z vašeho vlastního pohledu .
U každého nového obsahu si položte otázku: Zajímá můj obsah mého cílového zákazníka? Řeší můj obsah problém mého cílového zákazníka? Inspiruje můj obsah mého cílového zákazníka?
Zajistěte, aby uživatelé na pin klikli.
Můžete to udělat dvěma způsoby.
1. Přímo ve fotografii použijte jasnou VÝZVU K AKCI.
Pokud váš produkt nabízí řešení problému, který vašeho cílového zákazníka trápí, použijte ve fotografii nadpis s ŘEŠENÍM PROBLÉMU. V popisu pinu vysvětlete, proč si mají produkt koupit.
Vyzkoušejte, na jakou výzvu k akci vaše cílová skupina nejvíce reaguje.
2. Druhá možnost je vyvolání zvědavosti.
Pomocí fotografie vyvolejte zvědavost. Z nadpisu a popisu pinu by mělo být jasné, co se skrývá v dalším obsahu, který je s fotografií spojený.
Nezapomeňte, až budete vkládat text do fotografie, že asi 80% uživatelů používá Pinterest ve svém mobilním telefonu. Text musí být dostatečně čitelný i na mobilu.
Použijte interní vyhledávání na Pinterestu.
Co je interní vyhledávání? Vyhledávací pole v horní části Pinterestu.
Do lišty vyhledávače napište slovo, které odpovídá vašemu produktu nebo tématu vašich produktů.
Ještě neklikejte na Enter, ale zapište si návrhy, které se objeví po zadání vašeho slova. To jsou nejčastěji používané vyhledávací dotazy uživatelů na Pinterestu.
Nyní klikněte na klávesu Enter, pod vyhledávací lištou se zobrazí barevná pole.
Výsledky jsou nejčastěji hledanými frázemi souvisejícími s vaším klíčovým slovem. Vlevo je nejčastěji hledané slovo s vaším klíčovým slovem.
Zapište si vyhledávací klíčová slova pro jednotlivé produkty. Napište asi 20-30 různých slov. Nejlepší je vytvořit seznam, který budete postupně rozšiřovat.
Míra prokliku (neboli CTR) se skládá ze dvou částí, které spolu souvisí:
Jak spočítat míru prokliku v procentech?
CTR = ( počet kliknutí / počet zobrazení ) x 100
CTR by se měla počítat nejméně z 1000 zobrazení pinu. Hodnota alespoň 1% je ukazatelem správného obsahu. To znamená, že byste měli mít 10 kliknutí na 1 000 zobrazení. Tato hodnota se týká organických pinů, tudíž pinů, na které není nastavená reklama.
Vím, jak je časově náročné naučit se nový marketingový kanál.
Strávila jsem mnoho hodin zkoušením toho, co funguje a co ne.
Pokud už Pinterest používáte, tak jste pravděpodobně zjistili, že nejde jen o nastavení vašeho byznys profilu a přidávání obsahu.
Vybudovat úspěšnou byznys stránku na Pinterestu vyžaduje strategii, trpělivost a důslednost.
To je důvod, proč vznikl laserově zaměřený kurz Pinterest marketingu pro zaneprázdněné handmade podnikatele.