Netlač řeku, teče sama
Pokud bude každý váš příspěvek, který zveřejníte křičet do světa „Já jsem výrobek XY a nakupuj!“, můžu vám garantovat, že to fungovat nebude.
Vaše handmade byznys sítě neporostou.
Komunita nebude přibývat, ale naopak postupně ubývat a nakonec se růst vašich stránek úplně zastaví.
A samozřejmě nikdo nenakoupí.
Komunita. To je oč tu běží. Cílem komunity je vytvoření pocitu sounáležitosti, neboť zachovává komunitu pohromadě. Komunity mohou být různé. Vaše komunita jsou lidé, kteří se zajímají o váš produkt.
Ale ještě víc než o váš produkt se zajímají o sebe.
Jak bude užitečné, výhodné, prestižní, když produkt budu mít? Potřebuji ho nutně k životu? Potěší mě? Chci se odměnit něčím výjimečným?
Stanu se součástí nějaké komunity, která výrobek používá? Mohu se s ním ukazovat? Mohu jím obdarovat jinou osobu?
Položte si otázku. Jaký to bude pocit, až budou váš výrobek lidé vlastnit?
Netvořte příspěvek o produktu, ale o emoci a produkt do něj šikovně zakomponujte.
Vytvořte příspěvkové příběhy o produktu.
Jak s ním prožíváte svůj život vy?
Tyto příspěvky prokládejte dalším typem obsahu a přibližně po 6 příspěvcích střídání různého typu obsahu zveřejněte prodejní příspěvek.
Jaké příspěvkové emotivní příběhy můžete propojit s vámi a vaším produktem?
1. Máte produkty z oblasti jídla, zavařeniny a podobně?
Můžete vytvořit příběh „30 nejlepších snídaní pro mou drahou polovičku.“
2. Jsou vaše produkty přírodní kosmetika, přírodní mýdla, zabýváte se bylinkami?
Můžete vytvořit příběh „13 mých nejlepších hýčkacích rituálů.“
3. Jsou vaše produkty různé módní doplňky, ručně vyráběná bižuterie, kabelky, oblečení?
Můžete vytvořit příběh „Moje víkendové outfity do městské džungle.“
Aby mohl příspěvek zachytit emoci, je důležité, aby na fotografii byla cítit přítomnost osoby.
Pokud jste ještě fotografie takových příspěvků nezkoušeli, může se stát, že se nebudete cítit úplně komfortně s tím, že se máte najednou objevit na fotografii.
Je to naprosto v pořádku a prochází si tímto pocitem hodně lidí.
Začněte pomalu a postupně si hranice posouvejte.
Je opravdu důležité, aby handmade výrobek byl propojený se svým tvůrcem.
Při fotografování produktů na sociální sítě vytváříme propracované ukázky emocí, které má vyvolávat produkt. Využíváme k tomu rekvizity, které fotografii doplňují.
Při fotografování produktů na e-shop je naším cílem zachytit produkt co nejvěrohodněji.
Zdá se to obojí být jednoduché, ale přesto není.
To je důvod, proč vznikl trénink