Využíváte obsah ze svých byznys sítí na svém e-shopu?

Jako handmade tvůrci, kteří sledují trendy, jste se už určitě setkali se stokrát omílanou radou, že máte na svém e-shopu psát články.

Nabídnout vašim zákazníkům zajímavé informace, aby se k vám rádi opakovaně vraceli.

Nojo, to se hezky řekne, ale já jsem tvůrce a ne nějaký spisovatel, honí se vám hlavou? 

Pokud se ve vás neskrývá literární hvězda, může být pro vás psaní článků noční můrou. Víte, že byste to měli dělat, víte i proč. Ale už jen při pomyšlení, že byste měli vyplodit nějaký článek, vám začínají naskakovat pupínky.

Kde mám brát nápady a o čem mám články psát?

Využíváte obsah (3)

Podíváme se společně na dva způsoby, jak je možné psaní článků na blog vyřešit.

1. Sledujte své myšlenky ve chvíli, kdy tvoříte a dávejte je na papír

Až se příště vrhnete do tvorby dalšího výrobku, položte si vedle materiálu také list papíru, na který si napište velkým písmem BLOG

Zní to moc jednoduše? 

Honí se vám hlavou některá z těchto myšlenek?

„Proč si tam mám psát blog? Když tvořím, tak mám okolo sebe papíry, kde si rozkresluji své návrhy a nápady. To je teda rada za sto dukátů.“

Nevím, jak právě u vaší handmade tvorby využíváte předem rozkreslování návrhů. Pokud ano, máte zde rozkreslené různé návrhy a technické postupy.

Pokud neplánujete některý z těchto postupů poskytovat zdarma na svém blogu, určitě to nebudou informace, které byste chtěli zveřejňovat. 

Na papír s nápisem blog si v bodech zapisuji nápady typu: Toto by mohlo mé zákazníky zajímat a CHCI jim to říci

Využíváte obsah (2)

Řeknu vám moji zkušenost s tím, když jsem procházela cestou s handmade tvůrcem, kterému jsem pomáhala s marketingem.

Jedním z našich společných kroků bylo sledovat, jak tvoří své dílo. 

Jak tak sedím a koukám, tvůrce mi říká. „Prosím tě, podej mi kulaté ketlovací kleště.“

Otáčím se ke kufříku plnému divných nástrojů. „Co to povídala? Ketlo co? Jo kleště. Proboha tak snad nejsem úplně hloupá, vím přece, jak vypadají kleště. A navíc říkala kulatý, jak kulatý?“  

Vzdávám to. „Hele nic takového co po mně chceš, tady nevidím, jak to vypadá?“ 

Udivený výraz v tváři tvůrce mě rozesmál a vnukl nápad. 

Začínám s otázkami.

„K čemu to potřebuješ? Proč to musí být kulatý? To se používá na všechny tvé výrobky? Proč jsou tyhle věcičky různě velké? Proč každá z nich vypadá, tak jak vypadá?“

Tvůrce na mě chrlí jednu odpověď za druhou a je vidět, že je ve svém živlu.

Mně stačí jen sedět a dělat si poznámky. Na konci vodopádu vysvětlování říkám: „Super, na téma divný věcičky v tomhle kufříku uděláme seznamovací seriál.“

Už vám svítá? 

Naučíte-li se používat při vaší tvorbě poznámky na papír BLOG, už nikdy nebudete tápat, o čem máte vlastně napsat.

Z každé vaší tvůrčí aktivity si tímto způsobem vytvoříte seznam nápadů a už si jen vyberete. 

Pokud vám psaní nahání husí kůži, jednoduše vezmete své poznámky a ohlédnete se ve svém okolí po nějakém psavci.

Články z blogu přetvořte do příspěvků na byznys handmade sítě a máte vystaráno. 

Zda se rozhodnete na základě vašeho seznamu vytvořit nejdřív článek a potom ho recyklujete do příspěvků na vaše byznys handmade sítě nebo naopak, záleží už jen na vašem rozhodnutí.

Využíváte obsah (4)

2. Využijte na blog obsah ze svých byznys sítí

Jak jsem to myslela s tím naopak? Recyklace obsahu funguje i opačným směrem. Jak můžu využít obsah ze svých byznys sítí na svém blogu?

Například jste věnovali čas tomu, abyste si nafotili na své byznys sítě fotografie produktů, plné krásných estetických doplňků? 

Pozorně si ještě jednou prohlédněte fotografie. 

Jaký je tam produkt? Jak jste ho tvořili? Jaký má příběh? Má nějaká specifika k používání, nebo se musí pravidelně nějak udržovat?

Krásné fotografie už máte, napište článek, který bude odpovídat na otázky, které vás při pohledu na výrobek napadají.

Využíváte obsah (5)

Nebo jste natočili video s návodem?

Už se také propadlo časem mezi příspěvky na vašich byznys handmade sítích někam do neznáma? 

Hovořili jste ve videu? Vezměte video a přepište ho.

Až 85 % videí je sledováno na sociálních sítích bez zvuku.

Na blog zveřejněte video i s textem. Bylo video bez zvuku? I tak ho můžete doplnit textem, tak, jako byste komentovali třeba sportovní zápas s vypnutým zvukem televize. 

Téměř každý druh typu obsahu, který zveřejníte na vašich byznys handmade sítích, lze dalším způsobem využít k přetvoření na váš blog.

Informace s přesným postupem, jakým způsobem takový článek přesně sestavit, na co nezapomenout, jak články využít na každou z vašich byznys handmade sítí i s praktickými ukázkami najdete v kurzu…

Obsahová strategie a publikační plány na byznys handmade sítě

Obsahová strategie

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů