Jak vytvořit úspěšnou byznys handmade stránku na Pinterestu

Úspěšná byznys stránka PIN

Pinterest je skvělou platformou pro budování věrného a angažovaného publika. Jedničkou pro odkazování na váš e-shop a získávání návštěvnosti. 

Pinterest funguje jako digitální nástěnka pro fotky, na kterou se mohou dívat miliony lidí, kteří chtějí koupit něco konkrétního. 

Jak vytvořit úspěšnou byznys handmade stránku na Pinterestu?

1. Založte si firemní účet, nebo převeďte osobní stránku na firemní

Vytvořte si na Pinterestu zdarma firemní účet.

Díky tomu získáte přístup k analytice a dalším profesionálním nástrojům.

Pokud vytvoříte nový firemní účet, když jste přihlášeni k osobnímu profilu, vytvoří se tzv. propojený účet. K tomuto firemnímu účtu se budete moci přihlásit pomocí stejných přihlašovacích údajů jako k vašemu osobnímu profilu. 

Nechcete-li mít firemní účet propojen s osobním účtem, nejdříve se odhlašte ze svého profilu.

Poté se budete přihlašovat k osobnímu a firemnímu účtu zvlášť.

Svůj osobní profil můžete propojit až se 4 firemními účty, abyste mohli mezi nimi jednoduše přepínat podle potřeby a nemuseli se přihlašovat.  

Při zakládání účtu zvolte minimálně jedno téma, které popisuje vaši firmu, typ firmy a název firmy. 

Úspěšná byznys stránka Pinterestu

2. Úvodní fotografie a popis

Po založení účtu přejděte do nastavení a vyplňte své údaje, přidejte profilovou fotku, svou adresu, e-mail, webovou stránku a další užitečné informace. 

Úvodní fotografie vašeho účtu, pokud si nenahrajete vlastní fotografii nebo video, se bude sama skládat z vámi přidávaných pinů.

3. Propojte Pinterest s e-shopem

Pinterest je jedničkou pro odkazování na váš e-shop a získávání návštěvnosti. Potvrďte své webové stránky a další firemní účty na sociálních sítích

Vedle všech pinů, které budou z vašeho e-shopu, se zobrazí váš profilový obrázek.

Ve vašem profilu se vedle adresy URL vašeho e-shopu zobrazí ikonka zeměkoule. 

Přidejte si na svůj e-shop tlačítko uložit, v analytikách můžete sledovat, které fotografie ukládá vaše publikum přímo z vašeho e-shopu.

Integrujte si do e-shopu widget:  https://developers.pinterest.com/tools/widget-builder/

4. Obsah na Pinterestu

Při tvorbě obsahu myslete na to, že Pinterest navštěvuje 85 % uživatelů z mobilních zařízení

Na Pinterestu se uspořádává obsah tak, že tzv. piny připínáte na nástěnky. 

Nové nástěnky můžete vytvářet předem ve svém účtu nebo přímo při vytváření nových pinů. U každé nástěnky se můžete rozhodnout, zda bude veřejná, tajná, chráněná, nebo sdílená. 

  • Tajné nástěnky můžete vidět pouze vy (a každý, koho pozvete). Tajné nástěnky se neobjeví na vaší domovské stránce, v hledání, ani nikde jinde na Pinterestu.

Nástěnka je vhodná pro sdílení nápadů s vaším týmem.

  • Chráněné nástěnky jsou viditelné pouze vám.

Piny z chráněné nástěnky se mohou objevit ve výsledcích hledání, ale ostatní mohou na chráněnou nástěnku přejít pouze tehdy, když na ni mají přímý odkaz.

Nástěnka je vhodná pro přidávání nákupních produktových pinů.

Firemní profil umožňuje až 5 vybraných nástěnek umístit na začátek profilu. Tyto nástěnky se poté automaticky otáčejí v rotujícím formátu.

  • Sdílené nástěnky 

Spolupracujte s ostatními. Vytvořte jednu nástěnku sdílenou a pozvěte k její tvorbě spolupracovníky. Pozvánku na sdílenou nástěnku můžete odesílat i mimo Pinterest.

Skupinové nástěnky jsou skvělým způsobem, jak sdílet například reference od vašich spokojených zákazníků.

Úspěšná byznys stránka PIN

  • Hashtagy

Přidávejte hashtagy s klíčovými slovy k popisu svých pinů. Používejte slova či fráze, které popisují obsah pinu.

Kliknutím na hashtag v popisu pinu, nebo hledáním hashtagů se zobrazí veškeré piny, které obsahují daný hashtag. 

Vždy se zobrazí nejdříve nejnovější piny. 

Přidávejte maximálně 20 hashtagů na pin. Vytvořte si také vlastní hashtag. 

4. Buďte aktivní

Komentujte, reagujte na videopiny, sdílejte. Piny, které vás zaujmou, si připněte na svoji nástěnku nápadů. 

Na videopiny můžete reagovat různými způsoby:

  • Potlesk
  • Srdce
  • Žárovka
  • Otázka
  • Palec dolů

Úspěšná byznys stránka PIN

5. Reklama

Vytvořte si reklamní firemní účet.

Při vyplňování dat v reklamním účtu použijte pracovní e-mailovou adresu a místo názvu firmy svoje skutečné jméno. 

Usnadní vám to identifikaci a ověřování osob, které mají přístup k vašemu reklamnímu účtu.

Jako typ firmy vyberte možnost Ostatní. 

Do vašeho reklamního účtu můžete přidávat další osoby a pro každou z nich nastavit jinou úroveň přístupu. 

Existuje 6 úrovní oprávnění a můžete sledovat, kdo provádí jaké akce. Lze přidat více úrovní oprávnění u jedné osoby, podle vašich potřeb.

Pinterest je pro handmade tvůrce významný nejen jako byznys síť, ale i jako nevyčerpatelná studnice inspirace. 

Pinterest je tajnou zbraní pro obsahový marketing a prodej

To je důvod, proč vznikl trénink

ÚSPĚŠNÁ BYZNYS HANDMADE STRÁNKA NA PINTERESTU

Úspěšná byznys stránka PIN

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů