Pinterest funguje jako digitální nástěnka pro fotky, na kterou se mohou dívat miliony lidí, kteří chtějí koupit něco konkrétního.
1. Založte si firemní účet, nebo převeďte osobní stránku na firemní
Vytvořte si na Pinterestu zdarma firemní účet.
Díky tomu získáte přístup k analytice a dalším profesionálním nástrojům.
Pokud vytvoříte nový firemní účet, když jste přihlášeni k osobnímu profilu, vytvoří se tzv. propojený účet. K tomuto firemnímu účtu se budete moci přihlásit pomocí stejných přihlašovacích údajů jako k vašemu osobnímu profilu.
Nechcete-li mít firemní účet propojen s osobním účtem, nejdříve se odhlašte ze svého profilu.
Poté se budete přihlašovat k osobnímu a firemnímu účtu zvlášť.
Svůj osobní profil můžete propojit až se 4 firemními účty, abyste mohli mezi nimi jednoduše přepínat podle potřeby a nemuseli se přihlašovat.
Při zakládání účtu zvolte minimálně jedno téma, které popisuje vaši firmu, typ firmy a název firmy.
2. Úvodní fotografie a popis
Po založení účtu přejděte do nastavení a vyplňte své údaje, přidejte profilovou fotku, svou adresu, e-mail, webovou stránku a další užitečné informace.
Úvodní fotografie vašeho účtu, pokud si nenahrajete vlastní fotografii nebo video, se bude sama skládat z vámi přidávaných pinů.
3. Propojte Pinterest s e-shopem
Pinterest je jedničkou pro odkazování na váš e-shop a získávání návštěvnosti. Potvrďte své webové stránky a další firemní účty na sociálních sítích.
Vedle všech pinů, které budou z vašeho e-shopu, se zobrazí váš profilový obrázek.
Ve vašem profilu se vedle adresy URL vašeho e-shopu zobrazí ikonka zeměkoule.
Přidejte si na svůj e-shop tlačítko uložit, v analytikách můžete sledovat, které fotografie ukládá vaše publikum přímo z vašeho e-shopu.
Integrujte si do e-shopu widget: https://developers.pinterest.com/tools/widget-builder/
4. Obsah na Pinterestu
Při tvorbě obsahu myslete na to, že Pinterest navštěvuje 85 % uživatelů z mobilních zařízení.
Na Pinterestu se uspořádává obsah tak, že tzv. piny připínáte na nástěnky.
Nové nástěnky můžete vytvářet předem ve svém účtu nebo přímo při vytváření nových pinů. U každé nástěnky se můžete rozhodnout, zda bude veřejná, tajná, chráněná, nebo sdílená.
Nástěnka je vhodná pro sdílení nápadů s vaším týmem.
Piny z chráněné nástěnky se mohou objevit ve výsledcích hledání, ale ostatní mohou na chráněnou nástěnku přejít pouze tehdy, když na ni mají přímý odkaz.
Nástěnka je vhodná pro přidávání nákupních produktových pinů.
Firemní profil umožňuje až 5 vybraných nástěnek umístit na začátek profilu. Tyto nástěnky se poté automaticky otáčejí v rotujícím formátu.
Spolupracujte s ostatními. Vytvořte jednu nástěnku sdílenou a pozvěte k její tvorbě spolupracovníky. Pozvánku na sdílenou nástěnku můžete odesílat i mimo Pinterest.
Skupinové nástěnky jsou skvělým způsobem, jak sdílet například reference od vašich spokojených zákazníků.
Přidávejte hashtagy s klíčovými slovy k popisu svých pinů. Používejte slova či fráze, které popisují obsah pinu.
Kliknutím na hashtag v popisu pinu, nebo hledáním hashtagů se zobrazí veškeré piny, které obsahují daný hashtag.
Vždy se zobrazí nejdříve nejnovější piny.
Přidávejte maximálně 20 hashtagů na pin. Vytvořte si také vlastní hashtag.
4. Buďte aktivní
Komentujte, reagujte na videopiny, sdílejte. Piny, které vás zaujmou, si připněte na svoji nástěnku nápadů.
Na videopiny můžete reagovat různými způsoby:
5. Reklama
Vytvořte si reklamní firemní účet.
Při vyplňování dat v reklamním účtu použijte pracovní e-mailovou adresu a místo názvu firmy svoje skutečné jméno.
Usnadní vám to identifikaci a ověřování osob, které mají přístup k vašemu reklamnímu účtu.
Jako typ firmy vyberte možnost Ostatní.
Do vašeho reklamního účtu můžete přidávat další osoby a pro každou z nich nastavit jinou úroveň přístupu.
Existuje 6 úrovní oprávnění a můžete sledovat, kdo provádí jaké akce. Lze přidat více úrovní oprávnění u jedné osoby, podle vašich potřeb.
Pinterest je pro handmade tvůrce významný nejen jako byznys síť, ale i jako nevyčerpatelná studnice inspirace.
Pinterest je tajnou zbraní pro obsahový marketing a prodej
To je důvod, proč vznikl trénink