V první části článku 4 mýty handmade tvůrců jsme spolu probrali, proč přesvědčení „Nesmím poskytovat návody, aby mě nemohli kopírovat“ může být krátkozraké.
Pokud jste ho ještě nečetli, najdete ho tady…4 mýty handmade tvůrců část první.
Někdy přesvědčení, že musíte neustále něco tvořit, vychází z vaší zkušenosti z různých online tržišť.
Online tržiště doslova tlačí na handmade tvůrce, aby stále doplňovali portfolio svých výrobků novými a neokoukanými výrobky.
Kdy je chytré online tržiště využít a kdy je lepší se mu obloukem vyhnout se můžete dočíst v článku tady… Kdy se vyhnout online tržišti?
Další důvod přesvědčení, že musím stále tvořit něco nového, vychází z představy, že to, co mám, už přece všichni viděli.
Máte svůj e-shop a již jste vytvořili první desítky produktů. Postupně jste pro ně vytvářeli a sdíleli na svých byznys handmade sítích příspěvky, kde jste jednotlivé produkty představovali své komunitě.
Běží vám teď hlavou -musím rychle vytvořit něco dalšího, to co mám, už přece všichni viděli!
Neviděli. Věřte mi.
Řekněme, že máte na své byznys stránce komunitu 300 lidí, která stránku sleduje. Přidáte příspěvek na svoje byznys sítě a algoritmus sociální sítě začne zkoumat, jak moc je příspěvek zajímavý, kvalitní a kolika fanouškům stránky ho má zobrazit.
Ukáže ho několika málo lidem, kteří jsou fanoušky vaší byznys stránky.
Je mnoho lidí, kteří se zabývají tím, kolika procentům lidí v první fázi například Facebook váš příspěvek přirozeně zobrazí. Různé statistiky uvádějí, že vaše příspěvky aktuálně vidí maximálně 6 % vašich fanoušků.
Takže v tom případě uvidí vaše představení produktu 18 lidí.
Líbí se jim příspěvek? Lajkují, komentují, sdílí? Paráda, Facebook usoudí, že je zajímavý a ukáže ho další desítce lidí. Čím větší zájem komunita vaší stránky o příspěvek projeví, tím více lidí ho vidí.
Ale opravdu ne všichni.
Samozřejmě můžete na příspěvek vytvořit reklamu a ukázat ho většímu množství lidí. Ale ani v tomto případě ho neuvidí všichni fanoušci vaší stránky.
Co z toho vyplývá?
Váš nový výrobek v tuto chvíli vidělo jen pár desítek lidí a ostatní o něm vlastně zatím vůbec neví.
Opravdu není nutné tvořit stále další a další nové výrobky.
Teď jsme si vysvětlili, kolik lidí pravděpodobně vidělo vaše představení výrobku na vašich byznys handmade sítích.
Došlo nám, že ho většina naší komunity neviděla.
No jo, ale když teď udělám příspěvek na ten samý produkt znovu, co s lidmi, kteří ho už viděli? Nebudou otráveni tím, že ho vidí znovu? Přestanou kvůli tomu moji stránku sledovat?
Budete-li stále dokola spamovat svoji komunitu stejnými prodejními příspěvky, tak ano. Dřív, nebo později přestanou lidé stránku sledovat.
Chytrý způsob, jak ukázat výrobek znovu, je zaměřit se na různá témata a připravit si příspěvek se stejným produktem, ale jinak zpracovaný.
Abyste nemuseli aktuální témata tahat z paty, připravila jsem pro vás speciální marketingový Byznys sítě handmade kalendář. Najdete zde jednak mezinárodní, nebo jinak významné dny, ale i vtipné svátky, o kterých nemáte ani zdání.
Kalendář je doplněný o informace o akcích, které byste jako handmade tvůrci neměli prošvihnout. Obsahuje celkem 185 témat na celý rok.
Podle kalendáře si vyberte témata, která se nejlépe hodí k vašim produktům, které již máte vytvořené, nebo produkty dokážete s daným tématem propojit. Načerpejte nové nápady.
Nepromeškejte ani jednu příležitost, jak na vaše zboží upozornit.
Pokud ještě kalendář nemáte, určitě si ho stáhněte zdarma zde…. Byznys sítě handmade kalendář.
Chytře jste si zvolili nějaké téma, propojili ho s vaším produktem a zveřejnili jste příspěvek na své byznys síti.
Paráda, dobrá práce.
Není pravda, že nemůžete použít stejné téma a tentýž produkt. Nemusíte k danému tématu rychle vyrábět nový produkt. Opravdu.
Existuje možnost, a to je použít jiný typ obsahu.
Vezmete stejné téma, stejný produkt, ale použijete jiný obsah, než jste použili předtím.
Řekneme si to na příkladu. Vaše téma bylo Velikonoce. Použili jste fotografii produktu plnou krásných estetických velikonočních detailů.
Vezmete si opět stejné téma Velikonoce a stejný produkt. Teď ale vytvoříte o produktu například velikonoční video, nebo připravíte velikonoční kvíz, nebo soutěž.
Abyste mohli vybírat z co největšího množství různých druhů obsahu ten, který spojíte s vybraným tématem, připravila jsem pro vás checklist.
Stáhněte si checklist a už nikdy vám nebudou chybět nápady na tvorbu obsahu.