4 mýty handmade tvůrců část druhá

4 mýty handmade tvůrců II

Při spolupráci s handmade tvůrci jsem si všimla několika mýtů, které se stále opakovaly. 

V první části článku 4 mýty handmade tvůrců jsme spolu probrali, proč přesvědčení „Nesmím poskytovat návody, aby mě nemohli kopírovat“ může být krátkozraké. 

Pokud jste ho ještě nečetli, najdete ho tady…4 mýty handmade tvůrců část první.

Dnes se budeme věnovat dalšímu z mýtů.

     1. Musím pořád tvořit, abych měla na sociální sítě co dávat

Někdy přesvědčení, že musíte neustále něco tvořit, vychází z vaší zkušenosti z různých online tržišť.

Online tržiště doslova tlačí na handmade tvůrce, aby stále doplňovali portfolio svých výrobků novými a neokoukanými výrobky. 

Kdy je chytré online tržiště využít a kdy je lepší se mu obloukem vyhnout se můžete dočíst v článku tadyKdy se vyhnout online tržišti? 

Další důvod přesvědčení, že musím stále tvořit něco nového, vychází z představy, že to, co mám, už přece všichni viděli.

Máte svůj e-shop a již jste vytvořili první desítky produktů. Postupně jste pro ně vytvářeli a sdíleli na svých byznys handmade sítích příspěvky, kde jste jednotlivé produkty představovali své komunitě. 

Běží vám teď hlavou -musím rychle vytvořit něco dalšího, to co mám, už přece všichni viděli!

Neviděli. Věřte mi. 

Řekněme, že máte na své byznys stránce komunitu 300 lidí, která stránku sleduje. Přidáte příspěvek na svoje byznys sítě a algoritmus sociální sítě začne zkoumat, jak moc je příspěvek zajímavý, kvalitní a kolika fanouškům stránky ho má zobrazit.

Ukáže ho několika málo lidem, kteří jsou fanoušky vaší byznys stránky.

Je mnoho lidí, kteří se zabývají tím, kolika procentům lidí v první fázi například Facebook váš příspěvek přirozeně zobrazí. Různé statistiky uvádějí, že vaše příspěvky aktuálně vidí maximálně 6 % vašich fanoušků. 

Takže v tom případě uvidí vaše představení produktu 18 lidí.  

Líbí se jim příspěvek? Lajkují, komentují, sdílí? Paráda, Facebook usoudí, že je zajímavý a ukáže ho další desítce lidí. Čím větší zájem komunita vaší stránky o příspěvek projeví, tím více lidí ho vidí.

 Ale opravdu ne všichni. 

Samozřejmě můžete na příspěvek vytvořit reklamu a ukázat ho většímu množství lidí. Ale ani v tomto případě ho neuvidí všichni fanoušci vaší stránky. 

Co z toho vyplývá?

Váš nový výrobek v tuto chvíli vidělo jen pár desítek lidí a ostatní o něm vlastně zatím vůbec neví.

Opravdu není nutné tvořit stále další a další nové výrobky.

4 mýty handmade tvůrců II (3) 

     2. Když jsem produkt už v příspěvku propagovala, nemůžu to udělat znovu

Teď jsme si vysvětlili, kolik lidí pravděpodobně vidělo vaše představení výrobku na vašich byznys handmade sítích. 

Došlo nám, že ho většina naší komunity neviděla.

No jo, ale když teď udělám příspěvek na ten samý produkt znovu, co s lidmi, kteří ho už viděli? Nebudou otráveni tím, že ho vidí znovu? Přestanou kvůli tomu moji stránku sledovat? 

Budete-li stále dokola spamovat svoji komunitu stejnými prodejními příspěvky, tak ano. Dřív, nebo později přestanou lidé stránku sledovat. 

Chytrý způsob, jak ukázat výrobek znovu, je zaměřit se na různá témata a připravit si příspěvek se stejným produktem, ale jinak zpracovaný. 

Abyste nemuseli aktuální témata tahat z paty, připravila jsem pro vás speciální marketingový Byznys sítě handmade kalendář. Najdete zde jednak mezinárodní, nebo jinak významné dny, ale i vtipné svátky, o kterých nemáte ani zdání. 

Kalendář je doplněný o informace o akcích, které byste jako handmade tvůrci neměli prošvihnout. Obsahuje celkem 185 témat na celý rok

Podle kalendáře si vyberte témata, která se nejlépe hodí k vašim produktům, které již máte vytvořené, nebo produkty dokážete s daným tématem propojit. Načerpejte nové nápady.

Nepromeškejte ani jednu příležitost, jak na vaše zboží upozornit. 

Pokud ještě kalendář nemáte, určitě si ho stáhněte zdarma zde…. Byznys sítě handmade kalendář.

Kalendář  

    3. Vytvořil/a jsem příspěvek s produktem ke konkrétnímu tématu. Teď nemůžu stejný produkt propagovat k tomuto tématu na sociální síti znovu

Poslední mýtus, který si dnes rozebereme.

Chytře jste si zvolili nějaké téma, propojili ho s vaším produktem a zveřejnili jste příspěvek na své byznys síti.  

Paráda, dobrá práce. 

Není pravda, že nemůžete použít stejné téma a tentýž produkt. Nemusíte k danému tématu rychle vyrábět nový produkt. Opravdu. 

Existuje možnost, a to je použít jiný typ obsahu.

4 mýty handmade tvůrců II (4)

Vezmete stejné téma, stejný produkt, ale použijete jiný obsah, než jste použili předtím. 

Řekneme si to na příkladu. Vaše téma bylo Velikonoce. Použili jste fotografii produktu plnou krásných estetických velikonočních detailů. 

Vezmete si opět stejné téma Velikonoce a stejný produkt. Teď ale vytvoříte o produktu například velikonoční video, nebo připravíte velikonoční kvíz, nebo soutěž. 

Abyste mohli vybírat z co největšího množství různých druhů obsahu ten, který spojíte s vybraným tématem, připravila jsem pro vás checklist. 

Stáhněte si checklist a už nikdy vám nebudou chybět nápady na tvorbu obsahu.

50 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro handmade

50 tipů obsah

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů