10 kroků, jak na focení produktových fotek na e-shop

10 kroků focení

Každý handmade tvůrce řeší, jak své produkty prezentovat na e-shopu a sociálních sítích.

Na velkých projektech je lepší spolupracovat s profesionálním fotografem.

Pro handmade tvůrce s omezenými zdroji, to však může být velká výzva. Fotky od profesionálního fotografa mohou stát i tisíce.

Proto pro tvorbu fotografií na sociální sítě a malý e-shop a blog, doporučuji využít jiné možnosti. 

Jak se na své první focení připravit?

1. Definujte si, jakou fotografii tvoříte

Na začátku si definujte, jakou fotografii tvoříte. Jak by fotografie měla na zákazníka působit? Budete fotit produkty v přirozeném prostředí, nebo na bílém pozadí v ateliéru? Využijete pro focení živý model, nebo budou produkty na figuríně?

2. Stanovte si počet fotografií na jeden produkt

Stanovte si maximální počet produktových fotografií od každého produktu. Z jakých úhlů budou produkty nafocené? Budete potřebovat nějaké detaily?  

3. Vytvořte si seznam produktů k fotografování

Vytvořte si předem seznam všech produktů, které je třeba vyfotit. V průběhu focení si odškrtávejte, co už máte hotové a připisujte si poznámky o případných úpravách.

10 kroků focení (7)

4. Připravte si produkty

Dopředu si nachystejte všechny produkty, které budete fotit. Lesklé předměty vyleštěte, zkontrolujte, že produkty nejsou nikde poškozené.  

5. Vyčleňte si dostatek času

Pokud budete fotit poprvé, doporučuji si vyčlenit dostatek času, nejlépe celý den, kdy vás nebude nikdo vyrušovat. 

6. Domluvte si pomocníka a modely

Domluvte si na focení pomocníka. Řekněte si předem, v čem vám bude pomáhat. 

10 kroků focení (5)

7. Vyberte vhodné místo, kde budete fotit

Až budete vybírat prostor, myslete na to, aby bylo místo dostatečně osvětlené. Ideálním světlem je denní světlo.

8. Fotky zkontrolujte a upravte

Po focení si stáhněte fotky do počítače a zkontrolujte, jestli se vám opravdu podařilo nafotit všechno ze seznamu. Při úpravě produktové fotografie se na rozdíl od fotek na sociální sítě snažte zachovat věrohodnost.

9. Vyberte nejlepší fotografie

Myslete přitom na to, že velikost a počet fotografií na webu významně ovlivňuje, jak rychle se budou vaše stránky načítat.

10 kroků focení (7)

10. Fotky nahrajte na e-shop

Při nahrávání fotografie pojmenujte správně alternativní text, název a popis fotografie názvem produktu. Nezapomeňte, že je nutné umožnit návštěvníkovi na e-shopu , aby si mohl fotku zvětšit. 

Chystáte se na své první vlastní focení produktových fotografií a potřebujete podrobný postup krok za krokem?

V kurzu „Fotokoutek a tvorba fotografií na e-shop a sociální sítě“ získáte podrobné informace, jak si vyrobit vlastní domácí fotokoutek, který vám pomůže vytvořit fotografie na e-shop a sociální sítě za co nejméně peněz.

Tipy a informace, jak se na fotografování připravit, jak připravit produkty. Jak fotografovat, na co při fotografování nezapomenout, aby fotky vypadaly co nejlépe. 

Jaký je rozdíl mezi 360° a 3D fotografií a pro jaké produkty jsou vhodné. Co je to  Flatlay, Hero shot, co je to moodboard a jak ho využít v praxi.

Téma rekvizity a jak je používat. Jak si fotografie zpracovat a přidat na e-shop správně.

Fotokoutek a tvorba fotografií na e-shop a sociální sítě

Fotokoutek

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů