Na velkých projektech je lepší spolupracovat s profesionálním fotografem.
Pro handmade tvůrce s omezenými zdroji, to však může být velká výzva. Fotky od profesionálního fotografa mohou stát i tisíce.
Proto pro tvorbu fotografií na sociální sítě a malý e-shop a blog, doporučuji využít jiné možnosti.
1. Definujte si, jakou fotografii tvoříte
Na začátku si definujte, jakou fotografii tvoříte. Jak by fotografie měla na zákazníka působit? Budete fotit produkty v přirozeném prostředí, nebo na bílém pozadí v ateliéru? Využijete pro focení živý model, nebo budou produkty na figuríně?
2. Stanovte si počet fotografií na jeden produkt
Stanovte si maximální počet produktových fotografií od každého produktu. Z jakých úhlů budou produkty nafocené? Budete potřebovat nějaké detaily?
3. Vytvořte si seznam produktů k fotografování
Vytvořte si předem seznam všech produktů, které je třeba vyfotit. V průběhu focení si odškrtávejte, co už máte hotové a připisujte si poznámky o případných úpravách.
4. Připravte si produkty
Dopředu si nachystejte všechny produkty, které budete fotit. Lesklé předměty vyleštěte, zkontrolujte, že produkty nejsou nikde poškozené.
5. Vyčleňte si dostatek času
Pokud budete fotit poprvé, doporučuji si vyčlenit dostatek času, nejlépe celý den, kdy vás nebude nikdo vyrušovat.
6. Domluvte si pomocníka a modely
Domluvte si na focení pomocníka. Řekněte si předem, v čem vám bude pomáhat.
7. Vyberte vhodné místo, kde budete fotit
Až budete vybírat prostor, myslete na to, aby bylo místo dostatečně osvětlené. Ideálním světlem je denní světlo.
8. Fotky zkontrolujte a upravte
Po focení si stáhněte fotky do počítače a zkontrolujte, jestli se vám opravdu podařilo nafotit všechno ze seznamu. Při úpravě produktové fotografie se na rozdíl od fotek na sociální sítě snažte zachovat věrohodnost.
9. Vyberte nejlepší fotografie
Myslete přitom na to, že velikost a počet fotografií na webu významně ovlivňuje, jak rychle se budou vaše stránky načítat.
10. Fotky nahrajte na e-shop
Při nahrávání fotografie pojmenujte správně alternativní text, název a popis fotografie názvem produktu. Nezapomeňte, že je nutné umožnit návštěvníkovi na e-shopu , aby si mohl fotku zvětšit.
Chystáte se na své první vlastní focení produktových fotografií a potřebujete podrobný postup krok za krokem?
V kurzu „Fotokoutek a tvorba fotografií na e-shop a sociální sítě“ získáte podrobné informace, jak si vyrobit vlastní domácí fotokoutek, který vám pomůže vytvořit fotografie na e-shop a sociální sítě za co nejméně peněz.
Tipy a informace, jak se na fotografování připravit, jak připravit produkty. Jak fotografovat, na co při fotografování nezapomenout, aby fotky vypadaly co nejlépe.
Jaký je rozdíl mezi 360° a 3D fotografií a pro jaké produkty jsou vhodné. Co je to Flatlay, Hero shot, co je to moodboard a jak ho využít v praxi.
Téma rekvizity a jak je používat. Jak si fotografie zpracovat a přidat na e-shop správně.