„Musím do té úvodní fotky dostat těch produktů co nejvíc a nejlépe úplně všechny“, bývá první reakce.
Vezme všechny své produkty, nasype je vedle sebe, pokud se nevejdou, tak je navrší a vyfotí.
Pak si řekne: „Abych nezapomněl/a, ještě do té fotky dopíšu kontakty, adresu a ještě logo, ať vědí, že je to ode mě.“
Uf.
Ano, ukázat fotografie svých produktů v zajímavé koláži je super volba, ale nic se nemá přehánět.
Slíbila jsem vám, že na mém blogu na vás nebudu chrlit „marketingštinu“ a vysvětlím vám důležité věci pro vaše byznys handmade stránky „lidštinou“.
Jdeme na to.
Někdo cizí přijde prvně na návštěvu k vám domů. První, s čím se setká, bude váš zvonek. Co kdybychom na ten zvonek napsali, kdo všechno návštěvu uvítá.
Stejně jako máme více produktů, tak i v tomto případě máme větší domek.
Vezmeme cedulku na zvonek a jdeme psát.
„Tady bydlí maminka Dáša, tatínek Honza, malá Maruška, taky Honzík a ještě jejich bráška Mirek. A v horním patře babička Anička s dědečkem Mirkem. “
Tak a máme cedulku. Fajn.
„Tyjo, ta teda přehání,“ honí se vám hlavou?
Nepřeháním. Nevymyslela jsem si to a ani se nechci nikoho dotknout.
Vyhledejte si byznys stránky malých handmade tvůrců na Facebooku a prohlédněte si je. Ty, které mají pěknou „Cedulku na zvonku“, ze které dýchá navíc i příjemná atmosféra, bych spočítala na prstech rukou.
U těch, které mě uvítaly krásně zpracovanou fotografií jednoho produktu, nebo zajímavou koláží, či svou atmosférou jsem neodolala a šla jsem se „seznámit“ s celou rodinou.
A to i přesto, že tento produkt opravdu nebyl právě pro mě.
Vaše úvodní fotka není jen pomyslný zvonek, je zároveň i vaší předsíní.
No a jak se bude návštěva cítit, když bude vaše předsíň s navršenými hromádkami oblečení, nebo bot? A bude tak vypadat pokaždé, když návštěva přijde?
A jak se bude cítit, když na něj už v předsíni dýchne například atmosféra jara, nebo velikonoční? Prosluněná vyletněná, nebo krásně vybarvená podzimní? A to nemluvím o úžasné atmosféře vánoční.
Ano, využijte střídání ročních období i nejvýznamnější svátky k tomu, abyste svoji úvodní fotografii oživili a střídejte je.
Vám, kteří čtete tento článek, se už teď nikdy nestane, aby vaše úvodní fotografie návštěvníky vaší byznys handmade stránky odradila.
Jak může vypadat úvodní fotka na byznys stránku Facebooku pro handmade?
Buďte kreativní. Berte svoji úvodní fotografii jako příležitost zaujmout, oslovit, předvést se. Upoutejte jedním nejlepším produktem, můžete k němu vymyslet i zajímavý slogan.
Vyberte jeden konkrétní produkt a pohrajte si s jeho různým nápaditým zobrazením.
Pro vaše zákazníky může být vaše pracovní prostředí stejně zajímavé jako vaše produkty. Vytvořte zajímavou fotografii pracovního prostředí s vašimi produkty a vámi.
Přiblížíte se tím vašim zákazníkům.
Ukažte vaše nejkrásnější produkty v zajímavé koláži. V jedné koláži ukážete hned několik produktů najednou. Pomocí koláže můžete ztvárnit i příběh.
V případě využití koláže doporučuji zaměřit se na mobilní zobrazení vaší úvodní fotografie, aby produkty v mobilním zobrazení nebyly například ukousnuté v polovině.
Použijte poutavé video vašich produktů. Video přitahuje oči. Úvodní video stránky musí být dlouhé 20 až 90 sekund.
Máte výrobky, které se dají ukázat na skupině lidí? Předveďte své výrobky přímo na lidech, pro kterou jsou určené.
Vyberte více produktů, pohrajte si s jejich různým nápaditým zobrazením a vytvořte prezentaci těch nejlepších.
Ještě důležité upozornění pro vás.
Úvodní fotka nebo profilový obrázek stránky nesmí obsahovat značku ověření (značka ověření je štítek , který znamená, že Facebook ověřil autentičnost daného veřejně známého člověka, mediální společnosti nebo značky a příslušná stránka nebo profil jsou tedy pravé).
Úvodní fotka také nesmí obsahovat produkty nebo značky třetích stran a ani sponzory.
Jak vytvořit úvodní fotku na byznys stránku Facebooku pro handmade?
Jak rychle a s minimálními náklady vytvořit vlastní fotokoutek? Jak si svépomocí tvořit vlastní produktové fotografie?
Tyto informace a spoustu dalších získáte v kurzu…