Kdy se vyhnout online tržišti?

Nemáte výrobky, které jsou unikátní tím, že je nikdo jiný snadno vyrobit nedokáže? V tom případě je chytrá varianta zvolit si jiné prodejní kanály.

Co je online tržiště produktů?

Online tržiště je webová stránka – velký e-shop s nabídkou obrovského množství produktů od velkého množství různých výrobců. Na online tržišti lze výrobky od konkurence porovnávat.

Online tržišť je v ČR více, my si vysvětlíme základní koncept, jak takové tržiště funguje na jednom z nejznámějších.

Fler.cz

  • Více než 500000 zaregistrovaných uživatelů
  • Více než 73 000 prodejců
  • Více než 8000000 fotografií produktů
  • Návštěvník se zde proklikává až půldruhým milionem nabídek. (Pro srovnání − Alza.cz nabízí „jen“ 120 tisíc unikátních položek.)
  • Z každé transakce si tržiště vezme 11 % provizi 
  • Každý uživatel může nakupovat od více prodejců zároveň
  • Tržiště funguje i jako sociální síť

Koncept Fleru je jednoduchý – tvůrci a prodejci v jedné osobě mají na stránkách svůj profil, pod kterým zdarma nabízejí své zboží. Fler vydělává, když si někdo výrobek koupí – účtuje si 11 % z prodané věci. 

O proces posílání prodaného zboží se stará sám prodejce. 

Kdy využít online tržiště:

  • Máte svoji tvorbu jako hlavní činnost, ale vyrábíte výrobky, které jsou unikátní tím, že je nikdo jiný nevyrábí a není snadné proces tvorby jednoduše kopírovat
  • Nemáte svoji tvorbu jako hlavní činnost, ale jen jako koníček a neplánujete se prodejem živit
  • Nechcete si budovat značku vlastní osoby, ani budovat značku svých handmade výrobků
  • Nechcete si budovat vlastní webové stránky – e-shop a starat se o jejich provoz a údržbu
  • Máte dostatek času stále doplňovat portfolio svých výrobků novými a neokoukanými výrobky
  • Máte dostatek času být neustále online připojení na tržišti a svoje výrobky posouvat „TOPováním“ před zraky návštěvníků tržiště
  • Nevadí vám, že se vaše výrobky nachází mezi půldruhým milionem dalšího originálního zboží
  • Nevadí vám konkurence, která bere tvorbu jako hobby a prodává výrobky za nereálně nízké ceny, například jen za cenu materiálu
  • Nevadí vám, že dochází k nepřetržitému porovnávání vašich výrobků na online tržišti s výrobky vaší konkurence

Moje doporučení je jednoduché. 

Chcete si budovat vlastní značku? Chcete se prodejem svých handmade výrobků živit? Nemáte výrobky, které jsou unikátní tím, že je nikdo jiný snadno vyrobit nedokáže? 

Vyhněte se online tržištím velkým obloukem.

Chytrá varianta je zvolit si jiné prodejní kanály.

Jaké jiné prodejní kanály mohu zvolit?

  • Vlastní e-shop
  • Online prodej na vlastních byznys sociálních sítích
  • Živý prodej produktů na trzích, festivalech a prodejních výstavách
  • Je-li váš produkt přínosný pro firmy a instituce, zaměřte se tímto směrem
  • Komisní prodej

Jako handmade tvůrce se zaměřte na tyto byznys sítě – Facebook, Instagram a Pinterest. 

Pinterest je pro handmade tvůrce významný nejen jako byznys síť, ale i jako nevyčerpatelná studnice inspirace. Pinterest funguje jako digitální nástěnka pro fotky, na kterou se rovnou mohou dívat miliony lidí, kteří chtějí koupit něco konkrétního. 

Pinterest je tajnou zbraní pro obsahový marketing a prodej

To je důvod, proč vznikl trénink

ÚSPĚŠNÁ BYZNYS HANDMADE STRÁNKA NA PINTERESTU

Úspěšná byznys stránka PIN

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů