Vystihuje některá z vět myšlenky, které se vám honí hlavou?
V tomto článku vám přiblížím, proč si sami, ač neúmyslně škodíte na vlastním e-shopu.
Některý z produktů na vašem e-shopu se rychle vyprodal a vy nemáte momentálně materiál na jeho výrobu? Odstraněním produktu z e-shopu si škodíte.
Přicházíte o potencionální klienty, kteří ve vyhledávačích produkt stále hledají. O komentáře a recenze, které u produktu byly.
Pokud produkt zcela vymažete i ze systému e-shopu, přijdete i o popisky, texty, obrázky, videa. A především o cenné zpětné odkazy.
Proč ho lidé stále hledají?
Vyhledávače už měly url adresu produktu tzv. zaindexovanou, prostě si ji uložily do své databáze.
Tím, že odstraníte produkt z e-shopu a neprovedete žádné kroky k tomu, aby se z databáze vyhledávačů url odstranila, stále budou lidé váš produkt hledat, když jim ho vyhledávač nabídne.
Co se stane?
Takovému návštěvníkovi se na vaší stránce zobrazí chybová stránka, tzv. stránka 404.
Nevyužíváte-li chytře tuto stránku k tomu, abyste návštěvníka převedli na svém e-shopu jinam, prostě odejde.
Co s tím? Jsou dvě možnosti.
První možnost.
Pokud plánujete produkt znovu prodávat, až budete mít chybějící materiál, překryjte fotografii produktu cedulkou „VYPRODÁNO“/ SOLD OUT.
V popisu produktu informujte zákazníka, že produkt je nyní pouze na objednávku a kdy bude opět k dispozici.
Druhá možnost.
Rozhodli jste se produkt úplně vyřadit a nahradit ho jiným.
Produkt neodstraňujte.
U produktu odstraňte tlačítko s nákupním košíkem. V popisu informujte, že se sice produkt již nevyrábí, ale že doporučujete navštívit produkt jiný, podobný, nebo dokonce mnohem lepší.
Vypněte nabídku produktu v Obchodě na Facebooku a Instagramu.
Rozhodli jste se, že budete sdílet své návody nebo učit nějakou speciální techniku, kterou jste sami vymysleli?
Chcete si budovat značku jako handmade tvůrce a zároveň lektor?
Pak to udělejte.
Vytvořte si speciální kategorii, kam materiál umístíte a to tak, aby se vám fotografie materiálu neprolínaly s fotografiemi hotových výrobků.
Na e-shopu jasně komunikujte, proč je užitečné a výhodné, že si přebytečný materiál mohou zájemci o vaše kurzy koupit od vás a kde ho najdou.
Jste rozhodnuti, že návody ani postupy sdílet nechcete a žádné kurzy výroby neplánujete? Chcete si budovat značku jako handmade tvůrce?
Pak to nedělejte.
Nemíchejte na jeden e-shop produkty a materiál.
Vymyslete doplňkové produkty k těm, co máte a ve kterých přebytečný materiál zužitkujete. Navyšte si tímto způsobem nabídku pro své zákazníky.
K prodeji přebytečného materiálu využijte například skupiny na Facebooku, nebo si vytvořte skupinu vlastní.
Pokud i tak trváte na tom, že budete materiál prodávat, vytvořte si opět jednoduchý oddělený e-shop jen pro přebytečný materiál a na hlavním webu na něj šikovně odkazujte.
Není nic horšího, než když vidím krásný e-shop handmade tvůrce s parádními produktovými fotografiemi hotových výrobků a mezi nimi na mě vyskakují fotografie komponentů, materiálu a podobně.
První, co mě při návštěvě takových stránek napadne je: „Je to e-shop handmade výrobků, nebo e-shop pro prodej materiálu?“
Pokud hledám materiál, jsem zklamaná z toho, jak malý výběr nabízí a odcházím.
Pokud hledám výrobky, jsem zmatená z toho, že je tam nějaký materiál a odcházím.
A vy přece nechcete, aby návštěvník a potencionální zákazník odcházel.
Když budete na svůj e-shop přidávat zajímavý a kvalitní obsah, vyhledávače url adresu článku tzv. zaindexuje, prostě si ji uloží do své databáze.
Čím zajímavější a hodnotný článek bude, tím častěji ho vyhledávač nabídne ve vyhledávání lidem.
Čím více se vaše články budou líbit, tím více bude článek zobrazován a přivede k vám na e-shop více potencionálních zákazníků.
Přirozeně a zadarmo.
Můžete namítnout, že vyhledávač přece uložil do své databáze url vašich produktů a to je dostačující.
Není, texty u produktů jsou většinou velmi krátké a především popisují produkt. Algoritmy vyhledávačů jsou již natolik propracované, že se nenechají ošálit.
Psaním článků, kde poradíte vašim zákazníkům, zvyšujete důvěru a vzbuzujete pozornost. Je to ideální prostor, kde můžete šikovně propagovat své vlastní produkty.
Důvod, který mám ze všeho nejraději je, že váš blog je nevyčerpatelná studnice inspirace pro vytváření příspěvků na vaše byznys handmade sítě.
Ano, na všechny. Facebook, Instagram i Pinterest.
Už při tvorbě článku vím, že čas, který strávím vymýšlením a tvorbou článku, mi ušetří mnoho času při vymýšlení, jaké mám vytvořit příspěvky na své byznys sítě.
Tím pádem pro mě tvořit blog není ztráta času, ale naopak přínos.
Jen mizivá část firem tento způsob tvorby využívá a je to velká škoda. Vytvoří pěkný a hodnotný článek, jednou na něj odkážou na svých byznys sítích a tím s ním končí.
Nevyužívají potenciálu recyklace obsahu.
A přitom vám opravdu stačí vytvořit jeden takový šikovně postavený článek a pokryje vám obsah na všechny vaše byznys handmade sítě, při frekvenci příspěvků třeba 3x týdně na celý měsíc.
Články na blog tvořím již s tímto záměrem:
Informace s přesným postupem, jakým způsobem takový článek přesně sestavit, na co nezapomenout, jak články využít na každou z vašich byznys handmade sítí i s praktickými ukázkami najdete v kurzu…