Čím si handmade tvůrci škodí sami na svých e-shopech?

Když se produkt vyprodá, musím ho odstranit z e-shopu. Je super, když budu prodávat na e-shopu produkty i přebytky materiálu. Psát blog je ztráta času, nebudu ho dělat. 

Vystihuje některá z vět myšlenky, které se vám honí hlavou? 

V tomto článku vám přiblížím, proč si sami, ač neúmyslně škodíte na vlastním e-shopu. 

1. Když se produkt vyprodá, musím ho odstranit z e-shopu

Některý z produktů na vašem e-shopu se rychle vyprodal a vy nemáte momentálně materiál na jeho výrobu? Odstraněním produktu z e-shopu si škodíte. 

Přicházíte o potencionální klienty, kteří ve vyhledávačích produkt stále hledají. O komentáře a recenze, které u produktu byly.

Pokud produkt zcela vymažete i ze systému e-shopu, přijdete i o popisky, texty, obrázky, videa. A především o cenné zpětné odkazy.

Proč ho lidé stále hledají? 

Vyhledávače už měly url adresu produktu tzv. zaindexovanou, prostě si ji uložily do své databáze.

Tím, že odstraníte produkt z e-shopu a neprovedete žádné kroky k tomu, aby se z databáze vyhledávačů url odstranila, stále budou lidé váš produkt hledat, když jim ho vyhledávač nabídne. 

Co se stane? 

Takovému návštěvníkovi se na vaší stránce zobrazí chybová stránka, tzv. stránka 404.

Nevyužíváte-li chytře tuto stránku k tomu, abyste návštěvníka převedli na svém e-shopu jinam, prostě odejde. 

Co s tím? Jsou dvě možnosti. 

První možnost.

Pokud plánujete produkt znovu prodávat, až budete mít chybějící materiál, překryjte fotografii produktu cedulkou „VYPRODÁNO“/ SOLD OUT

V popisu produktu informujte zákazníka, že produkt je nyní pouze na objednávku a kdy bude opět k dispozici.

Čím si tvůrci škodí

Druhá možnost.

Rozhodli jste se produkt úplně vyřadit a nahradit ho jiným. 

Produkt neodstraňujte.

U produktu odstraňte tlačítko s nákupním košíkem. V popisu informujte, že se sice produkt již nevyrábí, ale že doporučujete navštívit produkt jiný, podobný, nebo dokonce mnohem lepší.  

Vypněte nabídku produktu v Obchodě na FacebookuInstagramu

2. Je super, když budu prodávat na e-shopu produkty i přebytky materiálu

Rozhodli jste se, že budete sdílet své návody nebo učit nějakou speciální techniku, kterou jste sami vymysleli?

Chcete si budovat značku jako handmade tvůrce a zároveň lektor?

Pak to udělejte. 

Vytvořte si speciální kategorii, kam materiál umístíte a to tak, aby se vám fotografie materiálu neprolínaly s fotografiemi hotových výrobků.

Na e-shopu jasně komunikujte, proč je užitečné a výhodné, že si přebytečný materiál mohou zájemci o vaše kurzy koupit od vás a kde ho najdou. 

Čím si tvůrci škodí 

Jste rozhodnuti, že návody ani postupy sdílet nechcete a žádné kurzy výroby neplánujete? Chcete si budovat značku jako handmade tvůrce?

Pak to nedělejte. 

Nemíchejte na jeden e-shop produkty a materiál.

Vymyslete doplňkové produkty k těm, co máte a ve kterých přebytečný materiál zužitkujete. Navyšte si tímto způsobem nabídku pro své zákazníky.

K prodeji přebytečného materiálu využijte například skupiny na Facebooku, nebo si vytvořte skupinu vlastní. 

Pokud i tak trváte na tom, že budete materiál prodávat, vytvořte si opět jednoduchý oddělený e-shop jen pro přebytečný materiál a na hlavním webu na něj šikovně odkazujte. 

Není nic horšího, než když vidím krásný e-shop handmade tvůrce s parádními produktovými fotografiemi hotových výrobků a mezi nimi na mě vyskakují fotografie komponentů, materiálu a podobně. 

První, co mě při návštěvě takových stránek napadne je: „Je to e-shop handmade výrobků, nebo e-shop pro prodej materiálu?“ 

Pokud hledám materiál, jsem zklamaná z toho, jak malý výběr nabízí a odcházím. 

Pokud hledám výrobky, jsem zmatená z toho, že je tam nějaký materiál a odcházím.

A vy přece nechcete, aby návštěvník a potencionální zákazník odcházel. 

3. Psát blog je ztráta času, nebudu ho dělat

Když budete na svůj e-shop přidávat zajímavý a kvalitní obsah, vyhledávače url adresu článku tzv. zaindexuje, prostě si ji uloží do své databáze.

Čím zajímavější a hodnotný článek bude, tím častěji ho vyhledávač nabídne ve vyhledávání lidem. 

Čím více se vaše články budou líbit, tím více bude článek zobrazován a přivede k vám na e-shop více potencionálních zákazníků. 

Přirozeně a zadarmo.

Čím si tvůrci škodí

Můžete namítnout, že vyhledávač přece uložil do své databáze url vašich produktů a to je dostačující. 

Není, texty u produktů jsou většinou velmi krátké a především popisují produkt. Algoritmy vyhledávačů jsou již natolik propracované, že se nenechají ošálit. 

Psaním článků, kde poradíte vašim zákazníkům, zvyšujete důvěru a vzbuzujete pozornost. Je to ideální prostor, kde můžete šikovně propagovat své vlastní produkty. 

Důvod, který mám ze všeho nejraději je, že váš blog je nevyčerpatelná studnice inspirace pro vytváření příspěvků na vaše byznys handmade sítě. 

Ano, na všechny. Facebook, Instagram i Pinterest. 

Už při tvorbě článku vím, že čas, který strávím vymýšlením a tvorbou článku, mi ušetří mnoho času při vymýšlení, jaké mám vytvořit příspěvky na své byznys sítě.

Tím pádem pro mě tvořit blog není ztráta času, ale naopak přínos.

Jen mizivá část firem tento způsob tvorby využívá a je to velká škoda. Vytvoří pěkný a hodnotný článek, jednou na něj odkážou na svých byznys sítích a tím s ním končí. 

Nevyužívají potenciálu recyklace obsahu. 

A přitom vám opravdu stačí vytvořit jeden takový šikovně postavený článek a pokryje vám obsah na všechny vaše byznys handmade sítě, při frekvenci příspěvků třeba 3x týdně na celý měsíc. 

 Články na blog tvořím již s tímto záměrem: 

  • Co můžu v článku klienta naučit, nebo mu čím mu můžu pomoci, aby byl článek zajímavý a hodnotný?
  • Jak můžu do článku šikovně zapracovat propagaci svých vlastních produktů, ať už stávajících nebo novinek?
  • Co potřebuji, aby v článku bylo (fotografie, videa, infografika, apod.), abych to mohla jednoduše vzít i s textem a udělat z toho příspěvek na každou z mých byznys sítí? 

Informace s přesným postupem, jakým způsobem takový článek přesně sestavit, na co nezapomenout, jak články využít na každou z vašich byznys handmade sítí i s praktickými ukázkami najdete v kurzu…

Obsahová strategie a publikační plány na byznys handmade sítě

Obsahová strategie

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů