Kdy je vlastní e-shop samozřejmostí?

Kdy je eshop samozřejmostí

Povyprávím vám příběh. Příběh jednoho markeťáka a jednoho precizního grafika a handmade tvůrce.

Jak to všechno začalo?

Precizní grafik si ve svém volném čase mnoho let tvořil vlastní výrobky. Kam s nimi přišel, tam ho častovali otázkami: „To je krásný, kde se to dá koupit?“  

Handmade tvůrce začal vyrábět na přání. Pro rodinu, přátele, přátele přátel a jejich známé.

Kdy je eshop samozřejmostí 

Po nějakém čase se handmade tvůrce rozhodl, že by rád nabídl svoje unikátní výrobky i světu. 

Je vám to povědomé?

V tomto bodě se setkaly dva světy. Svět handmade tvůrce a markeťáka.

Vzali jsme to pěkně od podlahy a procházeli celou cestu společně krok za krokem. 

Jedna z věcí, nad kterou jsme strávili hodně času, bylo ujasnit si, co vlastně handmade tvůrce chce.

Jaké má cíle? Jaké má představy do budoucnosti? Chce si budovat vlastní značku?

Chce se prodejem svých handmade výrobků živit? 

Je tvorba jen hobby? Chce prodávat výrobky jen pro potěšení?

Kdy je eshop samozřejmostí

Jaké prodejní kanály může zvolit? 

  • Vlastní e-shop
  • Pronajmout si e-shop
  • Online prodej na vlastních byznys sociálních sítích
  • Online prodej na svém osobním profilu
  • Využití skupin na Facebooku, kde mu dovolí propagaci, nebo Marketplace
  • Využití online tržišť 
  • Živý prodej produktů na trzích, festivalech a prodejních výstavách
  • Komisní prodej

Chcete si budovat vlastní značku? Chcete se prodejem svých handmade výrobků živit?

Pokud to myslíte vážně, profesionální logo, název firmy a vlastní e-shop jsou samozřejmostí.

Ano, existují jednoduché cesty, tvorba e-shopu „na dvě kliknutí a zadarmo“, tvorba profilu na tržišti zdarma, využití skupin, které vytvořil někdo jiný. 

Jednoduchá cesta nemusí být správnou volbou.

Kdy je eshop samozřejmostí

Pokud jste teď na úplném začátku, sedněme si do stroje času a přenesme se o pár let dopředu. 

Vaší vysněné firmě handmade výrobků se daří, firma si vybudovala povědomí mezi lidmi. Chcete rozšiřovat výrobu, protože po výrobcích je poptávka.

Zaměstnali jste lidi, protože to sami už nestíháte. 

Ale…

Nezaregistrovali jste si svou doménu (internetová adresa vaší webové stránky) na název vaší firmy a nyní už není dostupná.

doména

Existuje mnoho spekulantů, kteří se živí skupováním domén u firem, které se stávají úspěšnými. 

Pak je nabízejí k prodeji za vysoké ceny. Nedomluvíte-li se, zůstává nejradikálnější varianta rebrandingu firmy a to je tzv. renaming, tedy změna samotného názvu značky

Váš profil/stránku na sociálních sítích zablokovali. Marně se snažíte několik měsíců domluvit s podporou dané sociální sítě.

Pokud jste spoléhali pouze na sociální sítě, přišli jste v tuto chvíli o vše, co jste tam měli. 

Zůstává online tržiště. 

Vyrábíte výrobky, které jsou unikátní tím, že je nikdo jiný nevyrábí a není snadné proces tvorby jednoduše kopírovat?

Opravdu vám bude tržiště stačit, když jste zaměstnali lidi a chcete rozšiřovat výrobu?

Pokud vyrábíte unikátní výrobky, doporučuji, aby název vaší značky byl jedinečný a aby ho bylo možné registrovat jako slovní ochrannou známku. 

Jak rychle a hlavně za co nejméně peněz vytvořit funkční e-shop najdete v článku zde Jak rychle vytvořit funkční e-shop.

Až se vaše firma handmade výrobků dostane do fáze rozšiřování výroby, zaměstnávání lidí, budete si moci dovolit investovat i do e-shopu vytvořeného dle vašich přání. 

Jak vytvořit obsah, který bude prodávat? Jak si sám připravit produktové fotografie? Odpovědi nejen na tyto otázky získáte v online tréninku…

VIZUÁLNÍ OBSAH NA E-SHOP A BYZNYS SÍTĚ HANDMADE TVŮRCE

Canva obsah

Romana Šašková
Učím lidi, jako jste vy prodávat své výrobky na byznys sítích tak, abyste platili co nejmíň a získali co nejvíc. V roce 2014 jsem zjistila, že internetový marketing je pro úspěch na internetu to nejpodstatnější. Investovala jsem stovky tisíc korun a nepočítané množství času, abych se mohla učit od nejlepších lídrů online marketingu. Od roku 2016 je online marketing mou profesí. Vytvářím strategie pro firemní stránky napříč sociálními sítěmi, pro různé obory firem na trhu. Vlastní know – how je získané letitou praxí. Marketingové strategie a návody překládám do „lidštiny“. Budete vědět přesně krok za krokem, co máte dělat. Romana Šašková, zakladatelka projektu pro handmade tvůrce
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů